Hírek
2013. Május 16. 13:13, csütörtök |
Belföld
Forrás: mno.hu
Kiszivárgott az új Mercedes S osztály brosúrája
Eddig csupán lelkes kémfotósok képein tűnt fel a hamarosan érkező Mercedes–Benz S osztály, ám ezúttal már kiszivárgott anyagokon láthatjuk a csillagosok jövevényét. A legújabb generációra tehát még a hivatalos bemutató előtt fény derült, noha a belteret, sőt az autó egészét a bemutatás előtt maga a gyártó leplezte le.
A W222 kódnevet viselő újdonság a német prémium márka talán legfontosabb modellje, hiszen ahogy az a luxusosztályban lenni szokott, a gyártó ezzel mutat be rengeteg újdonságot, technikai bravúrt. Ráadásul az új S osztálynak egy másodlagos feladata is lesz: a balul sikerült Maybach projekt után helyre kell tennie a márka zászlóshajóit megillető nimbuszt.
Ennek hatására a már ismerős verziókon túl (hagyományos, hosszított, CL és a később érkező, S-es alapokra épülő CL kupé) várhatóan a még kényelmesebb, hatalmas Pullman is visszatérhet, revansot véve például a Bentley Flying Spurön és a Rolls Royce Ghoston. Az új generáció, ahogy a hagyománykövető márkától már megszokhattuk, az elődök ismerős sziluettjét örökli. A magasabbra nyúló, szélesebb hűtőrács még karakteresebb kiállást biztosít majd neki, míg a kiemelt, majd egyenletesen lejtő hátsó rész szintén erre a hatásra hajlik. A sportosabb küllemű modellről nincs pontos információnk, de sejthető, hogy az AMG (vagy AMG-sportcsomagos) verzióról van szól, miközben a hagyományos típus vélhetően elegánsabb lökhárítót kap majd. Belül még több változást tapasztalhatunk, ám az alapfilozófia a vetített műszerek és a központi forgóvezérlő okán változatlan marad. Természetesen a generációváltáskor kötelező méretgyarapodás itt is megfigyelhető lesz. Az újdonság alapból 3,035 méteres tengelytávját a hosszított verzió további 13 centiméterrel toldja meg, így növelve az 5116 mm-es karosszériahosszt 5246 mm-esre. Emellett 1,9 méteres szélesség és 1,5 méteres magasság szavatolja majd a bőséges helykínálatot.
Újdonság lesz az SL-ben már megismert, alumínium használatával történő könnyű építési mód. Az ennek hatására a mázsás súlytól megszabadított karosszéria (1925–2015 kg) alatt pedig elöl kettős keresztlengőkaros, míg hátul multilink felfüggesztést találunk a márka Magic Ride Control névre keresztelt, dőlésszabályozást, állítható lengéscsillapítást és légrugózást is magában foglaló futóművével. Emellett egy ügyes megoldás révén az S kamerák segítségével elemzi az autó elé „érkező” utat és ennek megfelelően a másodperc töredéke alatt hangolja át a futóművet.
A motorok széles választékát feltöltött V6-os, V8-as és V12-es erőforrások képviselik majd (dízelfronton hathengeresekre számíthatunk), melyek közül sok lesz az ismerős, mint ahogy a hibrid hajtáslánc és az összkerékhajtás sem marad ki a kínálatból. Bár egyes hírek arról szólnak, hogy itt mutatkozik be a márka új, 9 sebességes automata váltója, a nemrég kiszivárgott modellbrosúra erre némileg rácáfol.
Legalábbis az itt szereplő három motor, a 3 literes, 258 lóerős dízel, a 4,7 literes, turbós, 455 lóerős benzines és a továbbra is 3,5 literes, szívó V6-tal működő hibrid erejét továbbra is a hétsebességes automata közvetíti a hátsó kerekekhez, a szerényebb verzióknál 6,8, az izmosabbnál pedig 4,8 másodperces 0–100-as sprintet szavatolva. Azért a fogyasztás így is nagyon rendben lesz: a dízel 5,6; a hibrid 6,3; a turbós benzines pedig akár 8,6 literrel is beérheti 100 kilométeren. Már csak két napot kell arra várnunk, hogy minden kiderüljön – a hivatalos bemutatásról természetesen teljes információcsomaggal érkezünk.
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 15. 08:03, péntek | Belföld
Továbbra is kínlódik az építőipar
Az idén szeptemberben az építőipari termelés volumene a nyers adatok szerint 8,2 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól - jelentette csütörtökön a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2024. November 15. 08:01, péntek | Belföld
Szijjártó Péter: minden szinten folyamatos a magyar-szlovák párbeszéd az államnyelvtörvény ügyében
Minden szinten folyamatos a párbeszéd a magyar és a szlovákiai kormány között az államnyelvtörvény ügyében, a pozsonyi vezetés tagjai azonban világossá tették, hogy nem kívánják korlátozni a kisebbségi nyelvhasználatot