Hírek
2016. November 08. 07:49, kedd |
Életmód
Forrás: mti
Húsz százalékkal csökkent a koraszülött-halandóság
Az elmúlt két évben 20 százalékkal csökkent a koraszülött-halandóság Magyarországon - mondta Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere az M1 aktuális csatornán hétfő este.
A miniszter szerint az átfogó intézkedések következtében több száz millió forint jutott azokra az eszközökre, amelyek a koraszülött csecsemők ápolására szolgálnak. Ezt kiegészítette a velük foglalkozó szakemberek képzése.
"Ma sokkal korábban (...) el tudjuk kezdeni a mentését ezeknek a gyermekeknek, mint néhány évvel ezelőtt" - tette hozzá.
Balog Zoltán emlékeztetett arra is, hogy a kormány másfélszeresére növelte a leadott anyatej árát, így ezentúl nem 1700 forintot fizetnek egy literért, hanem 2800-at.
Rámutatott, hogy a pénz azoknak az édesanyáknak jár, akik leadják a tejet, míg az igénylők azt ingyen kapják.
A miniszter fontosnak nevezte, hogy visszatérjen a szoptatás kultúrája a tápszeres táplálás helyett.
Ezek érdekelhetnek még
2024. December 25. 12:26, szerda | Életmód
Karácsony - Steinbach József: a gyógyulás útja a másikra figyelő bibliai kedvesség
A világnak a másikra figyelő, az életet építő \"bibliai kedvességre\" van szüksége; és ez egyben a gyógyulás egyetlen útja is, mert a másikra figyelve az ember elszakad a saját sebeitől.
2024. December 25. 12:25, szerda | Életmód
Ferenc pápa megnyitotta a Szent Péter-bazilika szent kapuját, megkezdődött a szentév
Ferenc pápa kerekesszékben ülve megnyitotta a Szent Péter-bazilika szent kapuját, és ezzel kezdetét vette a jubileumi szent év, amelynek legelső eseménye az ünnepi mise, amelyet az egyházfő a bazilikában vezet szenteste.
2024. December 24. 10:35, kedd | Életmód
Karácsony - Erdő Péter: hisszük, hogy személyesen tudunk kommunikálni Istennel, és neki hatása van az emberiség sorsára
Hisszük, hogy imáinkban személyesen tudunk kommunikálni Istennel, és neki hatása van az emberiség sorsára
2024. December 23. 09:06, hétfő | Életmód
Jónak lenni jó! - 516 millió forint gyűlt össze a közmédia jótékonysági kampányában
516 millió forint gyűlt össze a közmédia Jónak lenni jó! elnevezésű jótékonysági kampányában - hangzott el a Duna televízión a kampányt záró, vasárnap esti műsorban.